جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
صالحی

حوزه / حجت‌الاسلام صالحی گفت: هرچه از این نبرد بگذرد، رژیم صهیونیستی و حامیانش به شکست و نابودی نزدیک‌تر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: یکی از امور خیر این است که فرد نسبت به علم‌آموزی همت داشته باشد و به علوم محدود خود قانع نباشد و تلاش کند مبانی دین را بفهمد و عمل کند.

وی گفت: گاهی اوقات افراد مومن نسبت به امور مبتلا به خود هم احساس تکلیف برای آموختن احکام فقهی در آن حوزه ندارند، سابقا رسم بود حوزه‌های علمیه را در مرکز شهر و یا وسط بازار ایجاد می‌کردند که کاسبان ابتدا فقه التجارة را بیاموزند و خدای ناکرده آلوده به سوء درآمد نشوند یا اهل مسجد احکام مربوط به مسجد را بدانند.

امام جمعه خمیر، خطاب به جوانان یادآور شد: مرحوم شهید اول برای تبیین کتاب النکاح و سایر احکام عملی اسلامی کشته شد، در همین کتاب النکاح وقتی فصول آن را می‌گوید ابتدای آن مبنای روایی ما را می‌گوید و تأکید می‌کند که در برخی روایات مشهور به سبب ازدواج نصف و یا در نقلی دو سوم دین فرد کامل می‌شود تا جایی که گفته شده بعد از پذیرش اسلام یکی از مهمترین امور است(و هی من اعظم الفوائد بعد الاسلام)، همه این فرمایشات میخواهد نگاه توحیدی فرد در عمل به تکالیف دینی‌اش را توسعه دهد.

حجت‌الاسلام صالحی اضافه کرد: در دوره معاصر وقتی حوادث مهم از جمله یکی از مهم‌ترین آنها یعنی تقابل جبهه حق و جبهه باطل را می‌خواهیم تحلیل و تشخص کنیم، می‌بینیم که نبرد امروز بین جبهه مقاومت و جبهه مستکبرین دنیا در حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی بروز کرده است.

وی اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ حضور بشر، این تقابل مثل دوره کنونی ذوابعاد نبوده است، یعنی هم در بُعد سخت این مقابله در اوج است و همین نبرد به وسیله سلاح‌ها و هم در بُعد نرم که نبرد روایت‌ها و رسانه‌ای است.

امام جمعه خمیر یادآور شد: در نبرد یکساله جبهه مقاومت با این رژیم، حجم خبرها به گونه‌ای بوده که اسرائیل توانسته به اهداف خود برسد، در حالی که هیچ کدام اهداف جنگی او در غزه محقق نشد و به اعتراف خود کارشناسان غربی دولت جعلی اسرائیل هیچ برنامه و توفیقی در این مسیر ندارد.

با گذشت زمان صهیونیست‌ها به نابودی نزدیک‌تر می‌شوند

حجت‌الاسلام صالحی گفت: هرچه از این نبرد بگذرد، رژیم صهیونیستی و حامیانش به شکست و نابودی نزدیک‌تر خواهند شد.

وی تأکید کرد: اسرائیل مانند گربه‌ای است که توسط جبهه مقاومت در گوشه اتاق گیر افتاده و به هر شیئ برای نجات و ادامه حیات نامبارک خود چنگ میزند.

امام جمعه خمیر ادامه داد: حادثه انفجار لوازم الکترونیکی در لبنان را نباید دست کم گرفت و باید از آن درس‌های بزرگی را اخذ کرد، اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌ها بر خودکفایی تاکید دارند نشانه آن همین است.

حجت‌الاسلام صالحی اضافه کرد: این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن افراد زیادی شد، این مهم را به همه یادآوری کرد که دشمن جنایتکار ما از هیچ فرصتی برای آسیب زدن به ما کوتاهی نمی‌کند و آن‌هایی که سال‌ها بر طبل وابستگی به بیرون می‌زدند، دیدند که وابستگی و اعتماد به دشمن ممکن است در برهه مهم به ضرر کشور و مردم تمام شود.

وی عنوان کرد: امروز برای هرچیزی که از بیرون وارد کشور می‌شود، باید یک پیوست امنیتی قائل شد و نسبت به آن حساسیت داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha